Tatra 80. Tři životy slavného Schichtova kabrioletu, Pavel Kasík
Tatra 80. Tři životy slavného Schichtova kabrioletu, Pavel Kasík
Tatra 80. Tři životy slavného Schichtova kabrioletu, Pavel Kasík

Publikace se věnuje pozoruhodnému osudu dvanáctiválcového sportovního kabrioletu Tatra 80 zakoupeného v roce 1931 významným průmyslníkem Dr. Heinrichem Schichtem. Historii automobilu dokumentuje počínaje veletržní prezentací přes opakovanou hrozbu zániku až k náročné rekonstrukci, po jejímž dokončení se symbolicky vydal na původní místa v Ústí nad Labem a Praze. Autorem obrazově bohatě vypravené knihy je přední mezinárodně uznávaný znalec historických vozidel značky Tatra Ing. arch. Pavel Kasík.

 

ENG: This publication deals with the remarkable history of the twelve-cylinder sports cabriolet Tatra 80 which was purchased by the prominent industrialist Dr. Heinrich Schicht in 1931. The history is documented from the car’s first presentation at the Trade Fair Palace, through the repeated threats of its vanishing, to the demanding renovation after which it took a symbolic journey to locations of its original use: Ústí nad Labem and Prague. This richly illustrated book was wrien and compiled by Ing. arch. Pavel Kasík, a leading internationally-recognized expert on historic Tatra vehicles.

 

1 280,00  Přidat do košíku
Nesmrtelných 12hp
Nesmrtelných 12hp
Nesmrtelných 12hp

autor:  Míla Urban

580,00  Přidat do košíku
Auto Album Archiv – Tatra
Auto Album Archiv – Tatra
Auto Album Archiv – Tatra

autor: Karel Rosenkranz

 

450,00  Přidat do košíku
Autoworld Brussels
Autoworld Brussels
Autoworld Brussels

Katalog automobilového muzea v Bruselu, jehož základemje nekolik stovek vozů ze sbírky Ghislaina Mahy. Rok vydání: Nakladatel: Autoworld Vazba:lepená v měkých deskách Formát: 235 x 210 mm Počet stran: 167 Stav: dobrý, ale povolená vazba

280,00  Přidat do košíku
Veteran Cars catalogue
Veteran Cars catalogue
Veteran Cars catalogue

autor: Adolf Kuba

400,00  Přidat do košíku
Sportwagen in Deutschland
Sportwagen in Deutschland
Sportwagen in Deutschland

autor: Hans-Heinrich von Fersen

500,00  Přidat do košíku
Velká válka 1914-1918
Velká válka 1914-1918
Velká válka 1914-1918

autor: Jiří Mitáček

450,00  Přidat do košíku
Restaurovaná Tatra 77a Evžena Poráka v souvislostech, Jiří Hulák, Miloš Hořejš
Restaurovaná Tatra 77a Evžena Poráka v souvislostech, Jiří Hulák, Miloš Hořejš
Restaurovaná Tatra 77a Evžena Poráka v souvislostech, Jiří Hulák, Miloš Hořejš

Tato publikace byla připravena v souvislosti se vznikem expozice „Tatra 77a – od zázraku k vraku a zpět“, otevřené v Centru stavitelského dědictví Národního technického muzea v Plasích. Tatra 77 je považována za první sériově vyráběný aerodynamický vůz na světě i nejvýznamnější tuzemský příspěvek ke světovému vývoji automobilu. Černá Tatra 77a ze sbírky NTM pak reprezentuje osudy prvního majitele, českoněmeckého podnikatele Evžena Poráka, a spletité cesty vozu do muzejních sbírek i k restaurování do současného stavu.

350,00  Přidat do košíku
TATRA 815 – legenda  na plakátech a v prospektech, 1983-2024, Martin Kupec
TATRA 815 – legenda  na plakátech a v prospektech, 1983-2024, Martin Kupec

Věděli jste, že TATRA 815 měla nástavby pro pokládání železničních kolejí, stavbu mostů nebo pro manipulaci s kovošrotem? O tom všem a mnohém dalším bude nová kniha s názvem:  „TATRA 815 – legenda  na plakátech a v prospektech, 1983-2024“,  jejímž autorem je publicista  Martin Kupec.  V knize se objeví, z jeho sbírek i sbírek jeho kolegů sběratelů, prospekty a plakáty původních T 815, postupně modernizovaných verzí T 815-2, TERRN°1, TERRA, či variant jako T 815-6 nebo JAMAL až po T 815-7 FORCE.  Součástí budou i plakáty a prospekty na Paris Dakar, expedice Tatry kolem světa a zejména různé  vyráběné nástavby od dalších výrobců dosud existujících  i těch již zaniklých. Vývoj reklamy bude doplněn o technické údaje, informace o exportu a další zajímavosti.  V  úvodních stránkách celkem 17 kapitol se objeví i doplňující kresby vozů od výtvarníka Ing. arch. Jana Hlavína.  Odborným poradcem je Ing. Milan Olšanský, spolupracovník TATRA TRUCKS.

 

Original price was: 840,00 Kč.Current price is: 720,00 Kč. Přidat do košíku
Auta našich prezidentů 1918-2024, Jan Tuček
Auta našich prezidentů 1918-2024, Jan Tuček

Už déle než sto let vozí československé a české prezidenty automobily. Tato kniha se snaží zmapovat pestrou paletu několika stovek vozů dvou desítek tuzemských i zahraničních značek, které se díky svým uživatelům významně zapsaly do našich dějin. Vedle dobře známých vozů připomíná i některé téměř zapomenuté.

499,00  Přidat do košíku
Auta v Československu 1945-1990. Osobní vozy tuzemské i z dovozu, Jan Tuček
Auta v Československu 1945-1990. Osobní vozy tuzemské i z dovozu, Jan Tuček
Auta v Československu 1945-1990. Osobní vozy tuzemské i z dovozu, Jan Tuček

Kniha připomíná více než 150 modelů automobilů, které se v Československu prodávaly v letech 1945 až 1990. Osobní vozy tří desítek různých značek pocházely z tuzemské výroby, ale také z dovozu, ať už z východní, nebo západní Evropy, výjimečně i z Japonska a Jižní Koreje. Popisy automobilů ilustruje 450 převážně barevných fotografií a kreseb.

669,00  Přidat do košíku
Tatra – Osobní automobily na plakátech a v prospektech 1945-1999, Martin Kupec
Tatra – Osobní automobily na plakátech a v prospektech 1945-1999, Martin Kupec
Tatra – Osobní automobily na plakátech a v prospektech 1945-1999, Martin Kupec

Limuzíny značky Tatra, vyráběné mezi lety 1945 až 1999, měly zvláštní osud. Přestože se vždy jednalo o elegantní automobily s unikátní technickou koncepcí, nesly si s sebou jisté stigma. Tím bylo jejich téměř výhradní určení pro úzce vybraný okruh zejména politických prominentů té doby. I když tyto vozy nebyly primárně prodávány na běžném trhu, byla jejich tištěná propagace ve formě prospektů i plakátů poměrně rozsáhlá. Vzniklo tak mnoho unikátních materiálů pro tuzemské odběratele i zahraniční zákazníky. A téměř všechny se poprvé podařilo soustředit právě v této knize. Novinkou v publikaci je tentokrát celkem 21 kreseb zejména vozů, od výtvarníka Jana Hlavína, které uvádějí jednotlivé kapitoly a výtvarně knihu obohacují.

 

Vydalo vydavatelství Moto Public, pevná vazba, formát 21 x 27 cm, 296 stran.

IBAN: 978-80-908402-6-3

Original price was: 790,00 Kč.Current price is: 690,00 Kč. Přidat do košíku
Rukověť pro řidiče motorových vozidel
Rukověť pro řidiče motorových vozidel
Rukověť pro řidiče motorových vozidel

Příručka obsahující vše co potřebuje vědět řidič motorového vozidla včetně podrobných rad k údržbě a jednoduchým opravám. Druhé opravené vydání s mnoha ilustracemi a dobovými reklamami. Rok vydání: 1938 Nakladatel: Vojenský ústav vědecký Vazba: šitá v tvrdých deskách Formát: 105 x 160 mm Počet stran: … Celý text

500,00  Přidat do košíku
Technické muzeum Kopřivnice
Technické muzeum Kopřivnice
Technické muzeum Kopřivnice

Soubor 10 fotografií z kopřivnického muzea Tatra. Průvodní text napsal Karel Rosenkranz. Rok vydání: 1974 Nakladatel: Pravda Vazba: Formát: 105 x 150 mm Počet stran: Stav: vynikající

170,00  Přidat do košíku
Veteráni silnic a závodních drah
Veteráni silnic a závodních drah
Veteráni silnic a závodních drah

autor: Antonin Bahenský, Ota Šaffek, Tomáš Hyan

150,00  Přidat do košíku
Technika překonává prostor a čas
Technika překonává prostor a čas
Technika překonává prostor a čas

autor: Pavel Beneš

ilustrace: Theodor Rotrekl

 

300,00  Přidat do košíku
Geschichte des Automobils
Geschichte des Automobils
Geschichte des Automobils

autor: Richard von Frankenberg, Marco Matteucci

330,00  Přidat do košíku
Automobily 1885/1940
Automobily 1885/1940
Automobily 1885/1940

autor: Stanislav Minářík

100,00  Přidat do košíku
Transport, Catalogue of the Exhibition
Transport, Catalogue of the Exhibition
Transport, Catalogue of the Exhibition

autor: Pavel Bek, Petr Kožíšek, Jan Králík, Arnošt Nezmeškal, Michal Plavec

450,00  Přidat do košíku
První nákladní automobil z Kopřivnice
První nákladní automobil z Kopřivnice
První nákladní automobil z Kopřivnice

Reklamní leták prvního nákladního automobilu, který vyrobila automobilka Tatra v Kopřivnici roku 1898. Rok vydání: Nakladatel: Tatra n.p. Kopřivnice Vazba: Formát: 625 x 295 mm přeložený na třetiny Počet stran: Stav: velmi dobrý

100,00  Přidat do košíku
Präsident
Präsident
Präsident

Reklamní leták vozu Präsident, prvního automobilu, který vyrobila automobilka Tatra v Kopřivnici. Rok vydání: Nakladatel: Tatra n.p. Kopřivnice Vazba: Formát: 625 x 295 mm přeložený na třetiny Počet stran: Stav: vynikající

100,00  Přidat do košíku
Motor Revue
Motor Revue
Motor Revue

Číslo 391 vydané 5. srpna 1940. Obsahuje články Recept na domácí automobil, Podivuhodná vozidla, Nové předpisy … . Formát: A4 Počet stran: 20 Stav: velmi dobrý

500,00  Přidat do košíku
Motor Revue
Motor Revue
Motor Revue

Číslo 385 vydané 5. května 1940. Obsahuje články Bicyklem k síle, Dvoutaktní motory s plochými písty, Do Afriky na Jawě … . Formát: A4 Počet stran: 30 Stav: velmi dobrý

500,00  Přidat do košíku
Ročenka Technického magazínu 1
Ročenka Technického magazínu 1
Ročenka Technického magazínu 1

Zvláštní kapitola Století českého automobilu. Kresby Jiránka, Renčína, Bartáka, Holého. Rok vydání: 1987 Nakladatel: SNTL Vazba: lepená Formát: 160 x 230 mm Počet stran: 192 Stav: dobrý

50,00  Přidat do košíku
Motoristická současnost 1985 + příloha 1 a 2
Motoristická současnost 1985 + příloha 1 a 2
Motoristická současnost 1985 + příloha 1 a 2

Svázaný 17. ročník časopisu Motoristická současnost včetně dvou příloh věnovaných Juanu Manuelu Fangiovi a Mistrovství světa F1 1950-84. Rok vydání: 1985 Nakladatel: Naše vojsko Formát: 215 x 290 mm Počet stran: Stav: vynikající

550,00  Přidat do košíku
TATRA 813: historie, takticko-technická data, modifikace, Jiří Frýba
TATRA 813: historie, takticko-technická data, modifikace, Jiří Frýba
TATRA 813: historie, takticko-technická data, modifikace, Jiří Frýba

Jediná ucelená publikace o vývoji, výrobě a jednotlivých verzích vozidla Tatra 813 je zpracována především z archivních dokumentů Vojenského ústředního archivu/Vojenského historického archivu Praha. V úvodu seznámí čtenáře s prostředky využívanými pro tah dělostřelectva a velmi těžkých nákladů po 2. světové válce. V hlavní části knihy jsou informace o vývoji tahače Tatra 813, o výrobě prototypů a jejich zkouškách, a také o konstrukci návěsných zařízení požadovaných složkami armády. V nejobsáhlejší kapitole rozdělené do několika částí najdete takticko-technická data jednotlivých aplikací vozidla, která jsou doplněna nákresy a fotografiemi různých částí vozu. Nejpodrobněji je popsán základní typ tahače Tatra 813 8 × 8 (Kolos), ze kterého celá unifikovaná řada vychází. U ostatních provedení včetně civilních jsou uváděny především konstrukční změny. Přílohy obsahují nejen popisy návěsných zařízení tahače a použití motorů řady T 930 v jednotlivých dopravních prostředcích, ale také barevné fotografie vozidel T 813 a jejich nástupce T 815.

449,00  Přidat do košíku
Auta první republiky 1918 – 1938, Jan Tuček
Auta první republiky 1918 – 1938, Jan Tuček
Auta první republiky 1918 – 1938, Jan Tuček

Reprezentační publikace s dokonale zpracovanou grafikou připravena renomovaným autorem. Obsah tvoří popisy osobních automobilů vyráběných na území Československa v letech 1918 až 1938, jejich základních technických údajů. Vedle automobilů velkých továren (Praga, Škoda, Tatra) jsou prezentovány i vozy menších výrobců (Aero, Jawa, Walter, Wikov, Z), a také vozy malých značek (Disk, Enka, Gatter, Isis, Stelka, Trimobil …) – celkem 33 nejdůležitějších značek. V každé kapitole čtenář najde statistiky prodejů v jednotlivých letech, dobové ceny a další technické informace. Celkem 600 výhradně dobových fotografií je použito v kapitolách jednotlivých výrobních značek. Poslední kapitola obsahuje 52 kopií dobových prospektů uváděných automobilek. Knižní novinka bude ozdobou knihovny, zdrojem mnoha nových informaci, potěšením čtenáře a radostí majitele…

699,00  Přidat do košíku
Auta východního bloku, Jan Tuček
Auta východního bloku, Jan Tuček

Škoda, Tatra, Trabant, Wartburg, Polski Fiat, Dacia, Oltcit, Moskvič, Lada, Volga a další značky neodmyslitelně patřily ke koloritu předlistopadové éry. Někdy jsme nad nimi ohrnovali nos a toužili po něčem lepším. Většina z nás však stejně neměla na vybranou. Dnes se nad tím můžeme pousmát, zapomenout bychom však neměli. Nejen na onu dobu, ale ani na automobily, v nichž jsme tehdy jezdili.

599,00  Přidat do košíku